8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما 8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما
سوالات عمومی آزمون استخدامی ها
سوالات ،عمومی ،آزمون، استخدامی ،
قانون تصویب الحاق سه ماده و دو تبصره به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی از سوی رئیس جمهور ابلاغ شد.
به گزارش پایگاه اطلاع رسانی دولت، قانون تصویب الحاق سه ماده و دو تبصره به قانون تعیین تکلیف استخدامی معلمین حق التدریسی و آموزشیاران نهضت سوادآموزی در وزارت آموزش پرورش که در مجلس شورای اسلامی تصویب و به تایید شورای نگهبان رسیده است، از سوی رئیس جمهور برای اجرا ابلاغ شد.
بر اساس این قانون ، معلمان حق التدریس دارای مدرک کارشناسی و بالاتر که تا پایان سال تحصیلی 88-87 چهار سال سابقه خدمت مستمر نداشته اند اما با احتساب سالهای تحصیلی بعد، حائز چهار سال سابقه مستمر می شوند به شرط شاغل بودن در زمان استخدام می توانند با داشتن میانگین حداقل دوازده ساعت تدریس در هفته در چهار سال گذشته، به استخدام رسمی درآیند.
براین اساس ، معلمان حق التدریس دارای مدرک فوق دیپلم که تا پایان سال تحصیلی 88-87 پنج سال سابقه خدمت مستمر نداشته اند اما با احتساب سالهای تحصیلی بعد حائز پنج سال سابقه مستمر می شوندبه شرط شاغل بودن در زمان استخدام می توانند بر اساس ضوابط این ماده استخدام شوند.
همچنین ،معلمانی که در سال تحصیلی 89-88 از طریق شرکتهای خدماتی در وزارت آموزش و پرورش تدریس کرده اند، در صورتی که قبل از سال تحصیلی 89-88 نیز سابقه حق التدریس در وزارت آموزش و پرورش و یا نهضت سوادآموزی داشته اند و یا با حکم وزارت آموزش و پرورش در دارالقرآن ها تدریس کرده اند و یا با حکم وزارت آموزش و پرورش به عنوان معلمان حق التدریس، به" دانش آموزان بازمانده از تحصیل"خدمت کرده اند و همکاری آنها در سال تحصیلی 89-88 با وزارت آموزش و پرورش به صورت مستمر بوده است با احتساب سال تحصیلی 89-88 برای مدرک کارشناسی و بالاتر و برای مدرک فوق دیپلم با رعایت سایر شرایط مندرج در این قانون استخدام می شوند.
بر اساس این ماده، استخدام این معلمان در سقف 60 هزار نفر معلم حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی موضوع ماده یک است و در صورت کامل شدن ظرفیت 60 هزار نفر، در اولویت استخدام بعدی که مجوز قانونی داشته باشد قرار می گیرند.
بر اساس این قانون ، معلمانی که دارای مدرک دکترا یا کارشناسی ارشد باشند در اولویت قرار دارند.
براین اساس، معلمانی که بر اساس این ماده با وزارت آموزش و پرورش همکاری داشته اند در صورت نیاز وزارت آموزش و پرورش می توانند تا استخدام پیمانی یا رسمی همکاری خود به صورت حق التدریسی را ادامه دهند.
همچنین براساس الحاق ماده دیگری به این قانون، افرادی که از سال 1379 به بعد به صورت حق التدریس و یا از طریق شرکتهای خدماتی با وزارت آموزش و پرورش همکاری آموزشی داشته اند و یا در نهضت سوادآموزی به صورت آموزشیار خدمت نموده اند در خدمت و همکاری آنها مستمر نبوده است در صورت صدور مجوز استخدام در اولویت های استخدام قرار می گیرند:
الف: کسب حد نصاب لازم در آزمون استخدامی که توسط وزارت آموزش و پرورش برگزار می شود، این حد نصاب توسط وزارت آموزش و پرورش تعیین می شود.
ب- در صورت کسب حد نصاب بند (الف) تا پنج امتیاز و حداکثر سی امتیاز به ازای هر سال خدمت آموزشی یا همکاری آموزشی در وزارت آموزش و پرورش یا نهضت سوادآموزی در صورت تایید خدمت یا همکاری به تشخیص آموزش و پرورش محاسبه می شود.
ج- نتیجه آزمون استخدامی حداکثر هفتاد امتیاز است و حداکثر امتیاز به بالاترین نمره در آزمون استخدامی تعلق می گیرد.
د- در صورت داشتن حد نصاب بند (الف) مجموع امتیازات بندهای (ب) و (ج) مبنای اولویت بندی برای استخدام افراد مذکور در این ماده است. بر اساس تبصره یک این ماده مقرر شد افرادی که سابقه همکاری بر اساس مفاد این ماده را با وزارت آموزش و پرورش ندارند نیز می توانند در صورت موافقت وزارت آموزش و پرورش در این آزمون شرکت کنند و تنها امتیاز مندرج در بند (ب) را بر اساس نمره علمی کسب شده اخذ می کند.
بر اساس این قانون ،وزارت آموزش و پرورش می تواند استخدام معلمان موضوع این ماده را بر اساس نیاز خود با اعمال سهمیه جنسیت و یا سهمیه برای استانها و یا رشته های مورد نیاز در اولویت قرار دهد.
افرادی که بر اساس این ماده به استخدام در می آیند باید فقط در همان رشته و مقطعی که آزمون داده اند خدمت کنند.
براساس این قانون ،در صورتی به خدمت آموزشی یا همکاری آموزشی مندرج در این ماده امتیاز تعلق می گیرد که حداقل 12 ساعت تدریس در هفته و به طور کامل در یک سال تحصیلی به تایید وزارت آموزش و پرورش انجام گرفته باشد.
براین اساس ، وزارت آموزش و پرورش از افرادی که حد نصاب بند (الف) را کسب نکرده و یا در آزمون شرکت نکرده اند نمی تواند در امور آموزشی استفاده نماید و باید به خدمت آموزشی یا همکاری آموزشی آنها خاتمه دهد.شرکت این افراد در آزمونهای استخدامی بعدی بلامانع است.
همچنین ،وزارت آموزش و پرورش در صورت نیاز می تواند افرادی را که از طریق شرکت های خدماتی در سال 89-88 یا آموزش و پرورش همکاری داشته اند در صورت داشتن صلاحیت عمومی و کسب حداقل نصاب علمی مندرج در بند (الف) به صورت حق التدریس در رشته ها و مناطق مورد نیاز خود استفاده کند.
براساس این قانون ،وزارت آموزش و پرورش موظف شد حداکثر ظرف شش ماه پس از تصویب این قانون نسبت به برگزاری اولین آزمون استخدامی اقدام کند.
بر اساس الحاق یک ماده دیگر به قانون استخدام معلمان حق التدریس و آموزشیاران نهضت سوادآموزی ، هر نوع به کارگیری به صورت حق التدریسی، از طریق شرکت های خدماتی، حق التدریس در دارالقرآن ها و حق التدریس "دانش آموزان بازمانده از تحصیل" و همچنین شامل به کارگیری آموزشیاران جدید در نهضت سوادآموزی می شود. هر گونه پرداخت از اعتبارات دولت به این افراد ممنوع است و در صورت تخلف، مرتکب به اشد مجازات مقرر برای تصرف غیر قانونی در وجوه دولتی محکوم می شود.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








تاریخ: دو شنبه 25 بهمن 1389برچسب:,
ارسال توسط رحیمیان