8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما 8pic.ir     مكانی برای آپلود رایگان فایل های شما
سوالات عمومی آزمون استخدامی ها
سوالات ،عمومی ،آزمون، استخدامی ،
وزیر کشور و رئیس پیشین دیوان محاسبات با تاکید بر اینکه دیوان محاسبات بازوی قوی نظارتی مجلس است، گفت: برنامه دولت تدبیر و امید این است که با سیاست های پیشگیرانه و هدایتی از دیوان محاسبات استفاده کند.
به گزارش خبرنگار پارلمانی مهر،عبدالرضا رحمانی فضلی رئیس پیشین دیوان محاسبات و وزیر کشور در مراسم تودیع و معارفه امین حسین رحیمی ریاست جدید دیوان محاسبات، عملکرد دیوان محاسبات در دوران ریاستش را تشریح کرد و گفت: رویکرد ما در دیوان محاسبات این بود که دیوان را در راستای توسعه ملی به کار گیریم و دامنه کار حسابرسی را گسترش دهیم و تحقق قانون را منطقی تر و معقول تر پیگیری کرده و سیاست پیشگیری را مبنا قرار دهیم.
ریاست پیشین دیوان محاسبات ادامه داد: با استفاده از سیاست پیشگیری بخش اعظمی از تخلفات که به جهت جهل قانونی به وجود می آمد کاهش یافت، علاوه بر این آموزش قانون نیز در کاهش تخلفات موثر بود.
رحمانی فضلی تصریح کرد: استفاده از کارشناسان خارج از دیوان از اقداماتی بود که در دوره بنده صورت گرفت و ما نیروهای کارگشته خارج از دیوان را به دیوان وصل کردیم و در مدت 5 سال مدیریت بنده از این ظرفیت ها استفاده شد.
رئیس پیشین دیوان محاسبات خاطر نشان کرد: در دوران ریاست بنده ماموریت ریاست مجلس مبنی بر اصلاح قانون برنامه و بودجه و قانون محاسبات عمومی کشور اجرا شد که در حال حاضر این اصلاحیه در کمیسیون بودجه در حال بررسی است.
وی در ادامه تشریح عملکرد خود در 5 سال گذشته، گفت: دیوان محاسبات در کمیسیون تلفیق به ویژه در تنظیم قانون بودجه تاثیرگذار بود.
رئیس پیشین دیوان محاسبات ادامه داد: طرح سنا، جامع ترین طرح در نظارت است و کشور ما بهترین و قوی ترین سیستم نظارتی را در قالب این طرح استفاده کرده است.
رحمانی فضلی به تغییر ساختار در دیوان محاسبات در دوران مدیریتش اشاره کرد و گفت: معاونت های جدیدی در دوران مدیریت بنده در دیوان محاسبات ایجاد شد و اقدامات ما موجب شد که در بودجه سال 90 ، 60 درصد تخلفات کاهش یابد.
وی ادامه داد: در جذب نیروها نیز شاگردان اول تا چهارم دانشگاهها جذب بدنه کارشناسی دیوان شدند تا دیوان از استحکام تخصصی برخوردار باشد.
رحمانی فضلی با بیان اینکه گزارش های متعددی در حوزه عملکرد به مجلس شورای اسلامی ارائه شده است، گفت: رابطه دیوان با نمایندگان علاوه بر حسابرسی مطلوب و کارشناسی بود مجلس نیز به ما اعتماد داشت و کمیسیون ها ارجاعات زیادی به دیوان داشتند و دیوان محاسبات همواره مورد پشتیبانی و حمایت ریاست مجلس بود که چه در پرداخت ها و چه در طرح های عظیمی مثل سنا.
رحمانی فضلی تاکید کرد: مجموعه اقدامات دیوان محاسبات در سالهای گذشته ، دیوان را در مرحله نظارت قرار داده بود که می تواند بازوی قوی مجلس در تدوین قوانین باشد.
 وی  خود را نماینده دیوان محاسبات در بدنه دولت تدبیر و امید خواند و گفت: برنامه دولت تدبیر و امید این است که با سیاست های پیشگیرانه و هدایتی از دیوان استفاده کند، ما برای نهایی کردن طرح سنا باید با تصویب پروتکل هایی، دستگاههای اجرایی را به این طرح وصل می کردیم که مقاومت هایی وجود داشت اما در دولت تدبیر و امید این کار انجام خواهد شد.
رحمانی فضلی در پایان از همه نیروهای دیوان محاسبات تشکر کرد و انتخاب امین حسین رحیمی به ریاست دیوان را انتخابی شایسته خواند.


نظرات شما عزیزان:

نام :
آدرس ایمیل:
وب سایت/بلاگ :
متن پیام:
:) :( ;) :D
;)) :X :? :P
:* =(( :O };-
:B /:) =DD :S
-) :-(( :-| :-))
نظر خصوصی

 کد را وارد نمایید:

 

 

 

عکس شما

آپلود عکس دلخواه:








ارسال توسط رحیمیان